De start van een nieuw avontuur - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mariska Wijk - WaarBenJij.nu De start van een nieuw avontuur - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mariska Wijk - WaarBenJij.nu

De start van een nieuw avontuur

Door: Mariska van Wijk

Blijf op de hoogte en volg Mariska

04 April 2016 | Curaçao, Willemstad

Het is vrijdagochtend 1 april 5:25 uur. Me wekker gaat en ik sta springend op uit me bed van de adrenaline. Het gaat dan toch echt gebeuren. Strakjes vlieg ik me droom achterna. Ik ben nog druk bezig met het inpakken van me koffer. Hij woog die dag ervoor met proefpakken iets te zwaar, wel 0,35 kilo dus ik wilde nog even wat extra`s in me trolly stoppen om het perfect te hebben. Na mijn ontbijtje en het gedag zeggen tegen me zusje, me broertje en me hondje vertrokken we iets over half 7 richting Schiphol. Gelukkig konden we lekker doorrijden. In de buurt van Schiphol zagen we al allerlei vliegtuigen in de lucht vliegen. Ik voelde de kriebels door mijn lijf gaan. Zometeen zit ik er ook in en kan ik niet meer terug, nee het avontuur gaat echt beginnen. Op schiphol even ingecheckt. Alsnog woog me koffer 20,4 kilo, maar dit was geen probleem. Voordat ik richting de controle ging nog even gezellig wat gedronken met mijn ouders. Ook nog even een souvenir voor mijn broertje gekocht. De tijd ging snel en al snel was het tijd om afscheid te nemen. Na lieve woorden en een dikke knuffel van mijn ouders naar de controle gegaan. Heb daar altijd een hekel aan, alles weer overhoop halen, maar goed het ging gelukkig allemaal heel vlot. Daarna een rondje gelopen en wat te snoepen gehaald voor in het vliegtuig. Ook natuurlijk even bij de victoria secrect gekeken. Al snel plaatsgenomen bij gate en nog even genoten van het drukke app verkeer. Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes! Gelukkig geen tweede controle gehad, kon zo doorlopen in het vliegtuig en tot mijn verbazing zat ik net achter de toiletten waardoor ik heel veel beenruimte had, ideaal! Goed begin van de vlucht dus. Ik wilde wat gaan slapen, maar moest dat steeds uitstellen, omdat ze met drinken, eten en koffie en thee langskwamen aan het begin van de vlucht. De vlucht is verder goed gegaan, maar zoals als altijd was ik het op den duur wel zat en had ik nergens zin in. Heb uiteindelijk wel even geslapen, want iedereen had de immigratiepapieren gekregen, maar ik niet. De landing ging heel soepel. Eenmaal op het vliegveld voelde je de warmte al. Het duurde nog wel een tijd bij de immigratie, maar daarna kon ik meteen me koffer pakken en richting mijn studio. Een goede vriend van me haalde me op dus was leuk om een bekend gezicht te zien. Even de verhuurder gebeld en afgesproken hoe laat we bij de studio zouden arriveren. Onderweg keek ik me ogen uit, ik herkende heel veel, het voelde allemaal heel vertrouwd. Eenmaal bij de studio aangekomen was ik verbaasd hoe groot mij studio is. Op het terrein staan drie studio`s en daarnaast een woning. Het terrein is goed afgesloten met hekwerk dus dat is fijn. Met de andere twee studio`s heb je een gezamelijke buitenruimte met wat waslijnen en tuintafel met stoelen. Bij binnenkomst in mijn studio kom je in de keuken terecht. Niet heel uitgebreid, maar alles is er dus prima. Daarna kom je in het slaap en woongedeelte. Er staan bedden die ik inmiddels aan elkaar heb geschoven om lekker breed te kunnen liggen. Daarnaast staat er een loungeset, een kledingkast. Naast de keuken vanuit de slaapkamer kom je in de badkamer. Ook van alles voorzien en dus prima. De verhuurder heeft wat dingen laten zien en uitgelegd en daarna was het echt officieel mijn plekje. Meteen de airco aangezet, want moest wel even wennen aan het warme weer. Daarna wat spulletjes gepakt en even een paar nood boodschapjes gehaald. Weer naar mijn oude vertrouwde supermarkt genaamd vreugdehil. Meteen even geld gepind. Toen thuis afgezet en kennis gemaakt met de buurjongens. Deze twee jongens komen uit Dordrecht en Sliedrecht (best dichtbij Capelle) en ze lopen hier stage. Aardige jongens en ze hebben me geholpen met de wifi. Ook hebben ze me geholpen met het elimineren van de kakkerlak in de badkamer. Ja, dat had ik weer.. Heb je lekker gedoucht en me spulletjes opgeruimd en me kamer een beetje opgevrolijkt, dan ineens zit er een grote vieze kakkerlak in de badkamer. Gelukkig heb ik twee behulpzame buren! Rond half 10 in de avond was ik echt moe en ben ik gaan slapen. Helaas was ik half 3 alweer wakker, dan is het natuurlijk half 9 Nederlandse tijd. Ook moest ik even wennen aan al de geluiden van de auto`s die hier voorbij rijden. Ik woon net langs de weg dus dat hoor je wel goed. Toch nog even in slaap gevallen. `s Ochtends best vroeg opgestaan en me voorgenomen om elke ochtend een kaartje open te maken bij het ontbijt van mijn lieve familie en vrienden. Heel handig, want in mijn kamer zit een rand aan de muur waar ik ze mooi neer kan zetten. Zo heb ik een stukje Nederland in mijn huisje. Wel moeilijk hoor om niet al jullie kaarten meteen open te maken! Ben heel nieuwsgierig! In de ochtend lekker rustig aan gedaan. Nog wat opgeruimd en daarna was het tijd om mijn auto, Suzie de tweede op te halen. Deze stond geparkeerd vlak bij het sea aquarium dus heb daar nog even een rondje gelopen en al wat mensen gezien, geknuffeld en gesproken. Zo leuk dat iedereen je nog herkend. Ook me eerste smoothie bij beach bar Chill gedronken met wat te eten. Werd meteen aangesproken door iemand die achter de bar werkt met de vraag wat ik hier kom doen op het eiland. Gelijk wat tips gekregen voor werk in de horeca, ook een sollicitatieformulier om eventueel daar te werken als bijbaantje. Contacten leggen gaat hier een stuk makkelijker dan in Nederland. Daarna met de auto richting supermarkt gereden om eens even boodschappen te halen. De supermarkt heeft hier bijna alles wat je ook in Nederland hebt dus dat is fijn. Heb dus zeker de chocoladepasta meegenomen! Thuis de boodschapjes opgeruimd en even op bed gaan liggen. Heb heel eventjes mijn ogen dichtgedaan en daarna wilde ik toch nog even toeren met Suzie de tweede dus ben ik naar Willemstad gegaan en heb ik daar het hoogtepunt namelijk de pontjesbrug even bekeken langs de waterkant en kon natuurlijk de grote victoria secrect niet vergeten. Die avond ben ik weer voor het eerst gaan dansen. Was leuk, maar was niet heel druk. Uiteindelijk was ik redelijk op tijd thuis. Die avond best goed geslapen. Zondag wat langer blijven liggen en in de middag met een vriend meegereden naar het strand. Onderweg nog een tussenstop gemaakt bij de flamingo`s. Daarna bij het strand Porto Marie uitgekomen. Eerst weer genoten van een smoothie en daarna een bedje uitgezocht en het blauwe water in gegaan. Heerlijk weer zo`n dagje strand. Een boekie lezen, zonnetje, de blauwe zee.. Helaas me iets te weinig ingesmeerd waardoor ik toch wat ben verbrand. Op het strand nog genoten van mijn favoriete snack namelijk een frikandel speciaal. Topmiddagje dus! Die avond weer gaan dansen, maar nu bij Hemingway. Restaurant vlak bij mijn oude stageplek bij de dolfijnentherapie. Was leuk om iedereen weer te zien en te spreken. Heb veel gedanst en was daarna wel kapot. Heb lekker geslapen die nacht! Tijdens het dansen heb ik via via weer een telefoonnummer van een logopedist gekregen die hier al heel lang op het eiland werkt. Misschien kan zij me nog helpen of in ieder geval meer over de logopedie vertellen hier op het eiland. Zo grappig dat je dan via een avondje dansen weer zo`n contact eraan overhoudt. Mensen denken met je mee en dat is leuk.
Vandaag heb ik behoorlijk wat dingen gedaan. Ik ben langs mijn oude stageplek bij de dolfijnentherapie geweest, rondje gelopen door het sea aquarium en de dolfijnenshow bij the dolphin academy gezien. Daar ook weer even benoemd dat ik op zoek ben naar werk en natuurlijk het allerliefste daar bij de therapie zou willen werken. Voelde wel weer helemaal vertrouwd om daar rond te lopen. In de middag me eerste skype date met Minte gehad. Was gezellig! Daarna aan mijn reiverslag gewerkt en wat contacten benaderd op Curaçao. Ook nog even naar de zonsondergang gekeken met mijn buren. Aan de overkant van de straat loop je naar achteren en dan kom je bij het water met een mooi uitzicht. Zo de zon in de zee zien zakken. Morgen weer een nieuwe dag en snel weer een nieuw reisverslag van mijn avonturen hier!

Live
Laugh
Love

Mariska

  • 05 April 2016 - 07:55

    Henny Nelisse:

    Hoi Mariska,

    Leuk om je verslag van de eerste dagen op Curacao te lezen.Je hebt het volgens mij nu al prima naar je
    zin en zeker fijn dat je daar al vrienden hebt die je helpen. Veel plezier en succes met zoeken naar werk!

    Liefs van ons!!!

    Henny xx

  • 05 April 2016 - 08:57

    Minte:

    Wat een leuk, uitgebreid verslag! Gezellig om gister even lekker gekletst te hebben. We spreken elkaar snel weer :) xxx

  • 10 April 2016 - 21:05

    Yolanda:

    Meis , wat heerlijk om te lezen dat je t zo naar je zin hebt, heel veel plezier op jouw eiland, maak er wat van, groetjes uit het minder warme Capelle
    Have fun , Yolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Volg via dit reisdagboek mijn grote avontuur op mijn geliefde eiland Curaçao. Veel leesplezier!

Actief sinds 28 Feb. 2016
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 10085

Voorgaande reizen:

28 Februari 2016 - 31 December 2016

Curadise

Landen bezocht: