Huisje boompje beestje - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mariska Wijk - WaarBenJij.nu Huisje boompje beestje - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mariska Wijk - WaarBenJij.nu

Huisje boompje beestje

Door: Mariska van Wijk

Blijf op de hoogte en volg Mariska

22 Januari 2017 | Curaçao, Willemstad

Hoihoi lezers!

En toen was het ineens januari 2017.. Wat een tijd geleden dat ik een stukje heb geschreven voor jullie. Me eerste voornemen voor dit jaar.. Mijn verslagen bijhouden! :P
Nou, ga er maar eens lekker voor zitten en zet het volgende muziekje op (Ephrem J - Baila Conmigo) om in de zomerse Curaçaose stemming te komen. Veel leesplezier!

Een jaar geleden rond deze tijd heb ik besloten om 1 april 2016 mijn droom achterna te gaan en naar Curaçao te vertrekken.
En nu een jaar na dat besluit woon en werk ik nog steeds op dushi Curaçao.
Ik ben verhuisd naar Grote Berg per 30 september 2016. Ik ben gaan samenwonen met mijn allerliefste hondje Jass. Ik werk al ruim een halfjaar bij kinderdagverblijf Pedagogia.
Ja, echt een huisje, boompje, beestje gevoel!
Mijn verhuizing is goed gegaan. Het was best moeilijk om leuke en goed geprijsde meubels te vinden, maar het is me gelukt om er echt een Mariska huisje van te maken.
Wel wat hulp gehad van mannen om me kast en bed en dergelijke in elkaar te zetten, want klussen is niet echt mijn ding. Ik ben heel blij met mijn eigen plekje. Ik woon verder van het centrum af dus heb hier veel rust en zie de vliegtuigen mooi voorbij vliegen, altijd een briesje hier. Prima plekje!
Jass is bij me komen wonen en ook dat is goed gegaan. Jass is een angstig hondje, dit heeft ze van haar moeder, maar ze groeit nog steeds elke dag. Ze wordt soms zelfs een beetje stoer.
De eerst week leefde ze vooral onder de eettafel en in haar bens in de slaapkamer. Ik heb een paar middagen vrij genomen om bij haar te kunnen zijn en beetje bij beetje ging ze op ontdekking en kijk haar nu. Het is echt haar plek. Ze voelt zich goed, ze is vrolijk en elke dag als ik uit werk thuis kom, zit ze voor de deur kwispelend op me te wachten. Daar word je blij van!
Ze is ook aan het puberen. Zodra er iets nieuws op de kleine tafel ligt zoals mijn oppasgeld of de portemonnee van een vriend van mij dan gaat ze ermee vandoor. Gelukkig kon ik mijn briefje van 25 gulden nog gebruiken. En ja, ook de portemonnee was gelukkig nog heel :P
Op zaterdag gaat ze regelmatig mee naar stichting DOG en dat vindt ze nog steeds fantastisch. Djoeke, de eigenaresse van stchting DOG, is eigenlijk de enigste persoon naast mij die ze echt vertrouwd.
Als hier mensen of oppaskindjes over de vloer komen dan is ze vaak erg teruggetrokken. Het heeft tijd nodig om haar vertrouwen te winnen.

Nog steeds ben ik werkzaam bij kinderdagverblijf Pedagogia. Ik kom daar 5 dagen in de week en ik doe me werk met veel liefde en passie. De kinderen zijn helemaal weg van tante Mariska en haar kinderboekjes en spelletjes.
Op dit moment begint het wel erg druk te worden op de groepen. We krijgen zoveel aanmeldingen en zitten eigenlijk vol (bijna overvol). We zijn dus hard op zoek naar nieuwe collega`s. Het is echter erg moeilijk om goed personeel te vinden op het eiland. Gelukkig lijkt het er nu op dat we een paar goede kandidaten hebben. Deze gaan komende week meelopen en dan duimen dat het bevalt. Ik heb een collega nodig op me groep, want ik kan het niet meer alleen aan op de meeste momenten. De groep is te groot. Zodra we een nieuwe collega hebben, willen we eigenlijk de groep in tweeën gaan splitsen, dan maken we er een peutergroep en een peuterPLUS groep van. Zo kunnen we met de oudere kinderen echt voorbereiden op school. Dan zijn groepen ook kleiner en is het weer overzichtelijker.
We zijn ook bezig met uitbreiding, een nieuwe locatie, maar dit is nog niet zeker. Ik zou ook graag iets van een logopediepraktijk willen openen, want ik krijg vragen van ouders en eigenlijk ook al een paar aanmeldingen. Wie weet wat 2017 allemaal nog gaat brengen!
Naast me werk doe ik ook aan oppassen bij een aantal kinderen van mijn werk. Dat vind ik erg leuk en de kinderen ook. Op deze manier kan ik een zakcentje verdienen. De salarissen zijn erg laag hier, dus een extraatje is altijd mooi meegenomen. Daarnaast wil ik komend jaar ook heel graag een reis maken naar New York dus ben begonnen met sparen ;)
Afgelopen jaar veel meegemaakt. Jullie hebben vast allemaal wel van de orkaan Matthew gehoord op het nieuws. Dat was allemaal erg spannend. Dan hoor je ineens dat er een orkaan gaat komen. Wat moet je doen, wat moet in huis hebben? Het hele eiland stond op zijn kop. Uiteindelijk viel het allemaal mee en is er vrijwel niets gekomen op een regenbui en wat wind na.
Het eiland is niet gebouwd voor veel regen, dan zijn er vaak hele gebieden of straten die blank staan.
Afgelopen tijd is er veel regen gevallen en dat betekent ook veel muggen. Gelukkig kan ik er al beter tegen en heb ik er minder last van. Zika was wel weer terug op het eiland. Het was een tijdje stil rondom zika, maar met al die muggen waren er weer veel mensen die er last van hadden.
Afgelopen jaar zijn mijn moeder, zusje en broertje me komen opzoeken op het eiland. Dat was een ontzettend leuke tijd. Ik vond het fijn om me huisje en Jass, me auto, me werk en me leven hier op het eiland aan ze te laten zien. Hebben leuke dingen gedaan! Echt genoten!
De feestdagen waren erg stil voor mij. Op dat soort momenten besef je wat je mist. Me familie, me vriendinnetjes, Tommie.. Gelukkig veel kunnen skypen en ook hier leuke dingen gedaan. In de vakantie was ik anderhalve week vrij en toen even goed rust gehouden. Met kerst nog op bezoek geweest bij de familie van mijn baas. Heel leuk om mee te mogen eten en een typisch Curaçaose kerst mee te maken. Heel veel eten!!
Helaas met oud en nieuw ziek geworden. Ik lag op bed met koorts en keelpijn. Die maandag meteen naar de dokter geweest. Helaas 2017 met ontstoken amandelen begonnen. Daar een antibioticakuur voor gekregen. Na de kuur kreeg ik een allergische reactie erop dus me hele lichaam zat onder de rode vlekken. Echt vreselijk! Uiteindelijk na twee weken tobben weer helemaal fit!
Nu is Jass een beetje ziek. Ze heeft wat plekjes op haar huid, dit blijkt een soort schimmel te zijn dus aan de shampoo, maar ook zij kreeg er een allergische reactie op dus nu even aankijken hoe het gaat, de plekken zijn wel weg, maar nu nieuwe plekken gekregen. Even afwachten hoe dat zal gaan. Ze is gelukkig verder heel vrolijk en speels. Maar verwen haar lekker met botjes, snoepjes en speeltjes ;)

Naast werk probeer ik nog regelmatig te dansen. Doe dat nog steeds met heel veel plezier. Is een soort ontspanning voor mij.
Ik ben de laatste tijd weinig op het strand geweest. Ben een echte inwoner en geen toerist meer :P
Elke zaterdagochtend probeer ik nog steeds naar stichting DOG te gaan. Heerlijk knuffelen met de pups zoals blinde maddy, driepotige Guusje en de nieuwe ukkies.
De tijd gaat nog steeds veel te snel hier op het eiland. Ik wil zoveel doen en vaak kom ik tijd te kort.

Nog een paar weetjes..
Heb na heel lang rekken eindelijk een bankrekening.
Toen mijn moeder, zusje en broertje op het eiland waren, heb ik een hele volle koffer met spullen uit Nederland gekregen :)
Ik heb me eerste aanrijding gehad.. Niet mijn schuld! Ik stond stil te wachten om de hoofdweg op te gaan en toen reed een vrouw achter tegen mijn auto aan. Weinig schade maar was wel geschrokken. Gelukkig allemaal meegevallen!
Met kerst live all you need is love gekeken via skype. Heerlijk!
We hadden afgelopen week op werk last van een agressieve vogel in verband met jongen. Mij deed de vogel niets dus toen de tuinman de jongen uit de boom had gehaald, moest ik ze heel voorzichtig onder de boom zetten. Me collega`s waren superbang en ik als held heb het gewoon gedaan.
Oja, ik ga hier ook regelmatig een patatje met frikandel speciaal halen hoor bij de snackbar :P
Ik heb thuis alleen koud water, maar dat vind ik nu best moeilijk.. Door de regen is het wat koeler en heb het nu soms gewoon ijskoud onder de douche. Woon je op een tropisch eiland :P

Dus ja, al met al het jaar 2017 niet helemaal top begonnen, maar er staat nog een hoop op de planning voor het nieuwe jaar en ben benieuwd wat het allemaal zal brengen.
2016 was een spannend avontuur en op naar nieuwe dromen en avonturen in 2017!

Live
Laugh
Love

Mariska

  • 22 Januari 2017 - 22:30

    Yolanda:

    Hey Mariska,
    Weer leuk om van je te horen, wat een superjaar heb je achter de rug, beetje jammer van je zieke jaarwisseling maar ach, dat hoort er ook soms bij . En wat een geweldige hond heb je, dat maakt je leven compleet he. Ik wens je alle goeds voor 2017, dat al je wensen uit mogen komen.
    Groetjes Yolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Volg via dit reisdagboek mijn grote avontuur op mijn geliefde eiland Curaçao. Veel leesplezier!

Actief sinds 28 Feb. 2016
Verslag gelezen: 2137
Totaal aantal bezoekers 10082

Voorgaande reizen:

28 Februari 2016 - 31 December 2016

Curadise

Landen bezocht: