Missie geslaagd! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mariska Wijk - WaarBenJij.nu Missie geslaagd! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mariska Wijk - WaarBenJij.nu

Missie geslaagd!

Door: Mariska van Wijk

Blijf op de hoogte en volg Mariska

29 April 2016 | Curaçao, Willemstad

Met een grote glimlach op mijn gezicht kan ik jullie vertellen dat mijn droom werkelijkheid begint te worden. Ik heb een baan!!!!
Ik start 6 juni 2016 bij kinderdagverblijf Pedagogia. Ik ga twee dagen aan de slag als leidster en drie dagen als logopedist. Dat is nu de planning. Moet nog even allemaal officieel in een contract komen, maar mondeling heb ik de baan al. Wie had dat gedacht. Binnen een maand een fulltime baan gevonden en ook nog als logopedist. Ben zo blij!
Zo dat is eruit! Nu maar eens over mijn hele week vertellen, want er is weer een hoop gebeurd.
Vorige week donderdag had ik mijn tweede meeloopdag bij kinderdagverblijf de troetelbeertjes. Het was een totaal andere dag. Het was sowieso een grotere groep met kinderen en de kinderen waren wat ouder. Daarnaast waren er een paar kinderen met de diagnose autisme en adhd. Aan het einde van de middag was ik echt moe. Heb veel geobserveerd en de kinderen vroegen veel om aandacht. Één jongen met adhd had geen medicijnen bij en was daardoor erg druk, hij had het zelf soms niet onder controle. Ik ben heel rustig gebleven en dat vonden ze erg fijn. Aan het einde van de dag gaf de eigenaresse ook aan dat ze me graag zou willen toevoegen aan het team, omdat ik meer ervaring heb met deze doelgroep. Superleuk nieuws dus! Ze wil einde van de maand even om tafel wat ze me kan bieden qua dagen etc.
Die avond even bijgekomen van de drukke middag en lekker rustig aan gedaan.
De volgende dag zou ik in de ochtend ook meelopen in een logopediepraktijk hier een paar straten verderop. Dus ik wilde wel een beetje fit zijn. De meeloopochtend in de logopediepraktijk was heel interessant, leuk en leerzaam. De praktijk was gevestigd in een centrum met tandarts en een zaak in hoortoestellen. Ze gaan verbouwen om uit te breiden. Ik ben veel te weten gekomen over de logopedie hier op het eiland en de logopedist was super aardig en ik kan met al mijn vragen bij haar terecht. Kort samengevat: de logopedie is erg slecht geregeld hier op het eiland. Ik kan geen eigen praktijk of iets beginnen, omdat ik niet van het eiland ben. Het tarief voor de logopedie is heel erg laag vanuit de verzekering. Veel kinderen krijgen al heel snel een stempel bv dyslexie of adhd zonder echte verklaring en komen zo in het speciaal onderwijs terecht waardoor het speciaal onderwijs erg vol zit. Kinderen die hier opgroeien krijgen in groep 3 pas het Nederlands aangeboden bij het lezen. Ze leren dan lezen in het Nederlands en in het Papiaments. Dit is heel verwarrend voor de kinderen, want de /oe/ is in het Papiaments /u/. Zo halen veel letters door elkaar. Na al deze informatie hoop ik dat ik iets kan betekenen voor de logopedie hier op het eiland! Deze logopedist wil ook graag alle kinderen hier helpen. Ze reist ook naar scholen en werkt ook bij een KNO-arts. Aan het einde gaf ze aan dat ze na de verbouwing wel met me zou willen samenwerken, want ze is erg druk. De verbouwing duurt ongeveer een half jaar. Heel positief nieuws dus, maar ik moet wel Papiaments spreken. Alhoewel en dus veel Nederlandse behandelingen zijn. Die dag stroomde mijn hoofd over van al de informatie! Maar wel heel leuk! Die middag kreeg ik een mail van Pedagogia dat ik dus op tweede gesprek mag komen op dinsdagochtend. Daar was ik heel blij mee, want het gesprek voelde heel goed en dat was dus wederzijds.
Die avond gezellig uit geweest. Me buurmeisjes kwamen ook even kijken en hebben hun eerste danspasjes gezet. Was wel leuk!
Ik het weekend heb ik lekker mijn hoofd leeggemaakt door naar het strand te gaan. Me buurmeisjes gingen ook mee.
Het is hier nog steeds erg warm, nog steeds geen regen gevallen. Zelfs de mensen van het eiland hebben het erover. Het voelt hier aan als 37 graden vertelde iemand aan mij. Zondagmiddag op het strand kwam ik in contact met een groepje en die waren hier een week voor werkvakantie. Ze gingen een videoclip opnemen, want het jongetje van 14 jaar rapt. Hij heet tur-g en hij is een bekende rapper in Nederland. Ik werd gevraagd of ik in de videoclip wilde. Supergrappig! We hadden nummers uitgewisseld en zouden contact houden. Gisteren was het zover en mocht ik meedoen in de clip. `s Avonds gingen ze een beach party naspelen en mocht ik erin meedansen. Heel leuk om zoiets eens van dichtbij mee te maken! Maar wat een werk! Er gaat zoveel tijd inzitten en het liedje kon ik aan het einde van de avond dromen. Was gezellig! Was wel helemaal gesloopt aan het einde van al het springen en dansen. Ik ben benieuwd hoe ik terug te zien ben in de videoclip. Het liedje was best leuk! Het was een duet met een meisje die bekend staat om haar blauwe haar. Ik had nog nooit van ze gehoord, maar ze waren superaardig.
Maar goed, voor de rest heb ik dinsdagochtend dus het tweede gesprek bij Pedagogia gehad. Ik kreeg eerst een rondleiding en wat een verschil in een week. Ze hebben hard gewerkt en het zag er netjes uit. Goed materiaal en ze hebben overal over nagedacht. Daarna nog een gesprek gehad, maar eigenlijk was het niet nodig zei ze aan het begin, ze waren al helemaal overtuigd en waren zo blij met me sollicitatie. Superfijn! Ze hebben al hele plannen met me en dat vind ik heel goed klinken allemaal. Na het gesprek liep ik bijna huppelend over straat naar de auto.
Daarna moest ik al snel weer door naar mijn eerste echte les Papiamentu. Ik moest even zoeken waar het precies was, maar uiteindelijk gevonden. Het is in en achtertuin bij een mevrouw in een tuinhuisje, leuke locatie! De mevrouw is superaardig en samen met een stelletje volg ik de les. Ook hun waren erg aardig. Het uur vloog voorbij. Les gehad over accenten en het tellen. Ze geeft veel uitleg en we moeten woorden/zinnen nazeggen. Aan het einde van de les ook huiswerk meegekregen, drie bladzijden woorden opzoeken en leren. Moet flink aan de bak deze week! Ga proberen elke dag een beetje te doen om het goed te verdelen. Daarnaast het advies gekregen om de radio op een zender van hier te zetten zodat je veel woorden hoort en gaat herkennen. Dus dat doe ik nu in de auto en klopt je gaat inderdaad woorden herkennen. Ook bij het winkelen probeer ik op te letten met de bedragen en het in het Papiaments te benoemen. Maar merk dat het nog niet heel snel gaat.
Voor dat ik het weet dan moet ik al betalen, wil de rij niet ophouden :P
Die middag nog met een nieuwe vriendin afgesproken en lekker een drankje (smoothie) gedronken en bijgepraat. Zij is hier 3 april naartoe verhuisd en zit een beetje in hetzelfde schuitje als ik.
Daarna ben ik thuis op bed gaan liggen. Was een drukke dag en was niet helemaal lekker. Uiteindelijk die nacht ook niet lekker geslapen. Gelukkig had ik de volgende dag wel meer eetlust en knapte ik snel weer op. Nog even Koningsdag gevierd. In Willemstad was het groot feest. Er was een supergrote rommelmarkt en er was muziek en allerlei spellen te doen. Was heel gezellig! Ben samen met een vriendin gegaan. Die avond dus de videoclip opgenomen.
Vandaag was een huishouddag. Heb de was gedaan, me huis schoongemaakt en me administratie bijgewerkt, mails gestuurd.. Ook al ben ik een dag thuis, de tijd gaat zo snel hier! Ik ben al bijna een maand op het eiland. Nog even en ik kom alweer terug. Heb ook al me nieuwe ticket geboekt. Ik vlieg 5 juni weer terug naar Curaçao. Even twee weken genieten in Nederland! Zin in! See you soon!
Nou, ik ga me laptop opbergen en ik trek nog even me dansschoenen aan en ga gezellig een dansje doen.
Spreek jullie snel weer!

Live
Laugh
Love

Mariska

  • 29 April 2016 - 07:44

    Wilma Van Wijk:

    Hoi Mariska
    Van harte gefeliciteerd met je baan
    Het gaat allemaal snel zeg Super!!
    Geniet nog maar even lekker van je vrije tijd
    Succes met leren
    Liefs
    Leen en Wilma

  • 29 April 2016 - 22:51

    Yolanda:

    Geweldig, super, onwijs leuk!!!!!!!!!!!
    Je droom komt uit.
    Gefeliciteerd en moge al je dromen uitkomen op jouw eiland

  • 30 April 2016 - 16:31

    Lidy En Bert:

    Hoi Mariska
    Gefeliciteerd met je twee banen.
    Geweldig en zo snel alles al voor elkaar.
    Geniet nog van je vakantie daar en succes met je taallessen.

    Liefs Bert en Lidy

  • 01 Mei 2016 - 19:38

    Henny Nelisse:

    Hoi hoi, van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan! Dat heb je goed gedaan. Fijn dat alles
    zo lekker voorspoedig gaat!
    Geniet nog lekker van je vrije tijd en tot over een paar weekjes!

    Liefs,
    Henny

  • 03 Mei 2016 - 21:27

    Marie Louise En Jan Veldkamp:

    Beste Mariska,
    Wat mooi allemaal om te horen en ik zie je dansen en toeren op het eiland. Het is er zo mooi. Wat fijn dat je zelfs 2 banen hebt! Helemaal TOP!!!
    Heel veel succes met alles en ook weer fijn om je in mei te zien samen met je zus en zwager!
    Tot gauw en geniet!!!!
    Lieve groet, Jan en Marie Louise

  • 05 Mei 2016 - 09:52

    Opa En Oma Rehorst:

    Hallo Mariska,
    Heel fijn dat je missie tot nu toe is geslaagd. Wij vinden het leuk om zo nu en dan d.m.v. de reisverslagen te horen wat je allemaal doe. Wij leven met je mee hoor.
    Heel veel liefs van Opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Volg via dit reisdagboek mijn grote avontuur op mijn geliefde eiland Curaçao. Veel leesplezier!

Actief sinds 28 Feb. 2016
Verslag gelezen: 598
Totaal aantal bezoekers 10101

Voorgaande reizen:

28 Februari 2016 - 31 December 2016

Curadise

Landen bezocht: