Work work work - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mariska Wijk - WaarBenJij.nu Work work work - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mariska Wijk - WaarBenJij.nu

Work work work

Door: Mariska van Wijk

Blijf op de hoogte en volg Mariska

21 April 2016 | Curaçao, Willemstad

Ik zit weer op me vaste plekje op bed met mijn laptop op schoot om jullie weer even een update te geven van afgelopen week. Zoals ik al zei stond deze week in het teken van het leggen van contacten en het leren van Papiaments. Ik ben daar veel mee bezig geweest. Ik heb een aantal sollicitaties verstuurd. Ik heb deze verstuurd naar een school, kinderdagverblijven, logopediepraktijken en het revalidatiecentrum. Ze zijn op de hoogte dat ik op het eiland ben en dat ik op zoek ben naar werk. Ik kreeg van een aantal mensen heel snel reactie. Heel fijn! Ik heb afgelopen vrijdag meegelopen bij kinderdagverblijf de troetelbeertjes. Via een nieuwe vriendin hier die ik tijdens mijn salsadansjes heb leren kennen kwam ik bij hun terecht. Het is een nieuw kinderdagverblijf dat officieel 12 mei 2016 opent. De eigenaresse was superaardig en ik vond het heerlijk om met de kinderen wat te spelen. Het waren allemaal Nederlandstalige kinderen. Het was er nog een beetje een rommeltje, omdat nog niet alles af is, maar ze had leuke ideeën en plannen met het kinderdagverblijf. Ze was ook erg enthousiast over mij, ze zag dat ik goed met kinderen overweg kan en dat ik zin heb om aan het werk te gaan. Afgesproken dat ik komende donderdag weer een middag meeloop om ook kennis te maken met de oudere en drukkere kinderen. Er komen dan een aantal kinderen met autisme en adhd dus ben benieuwd, maar gelukkig heb ik hier al voldoende ervaring mee. Aan het einde gaf de eigenaresse aan dat ik komende maand misschien wat kan helpen bij de opening en eventueel kan inspringen waar nodig dus dat klinkt positief! Daarnaast zou ik afgelopen maandag meekijken in een logopediepraktijk een paar straten verderop. Helaas is deze afspraak verzet naar komende vrijdag, er kwam een overleg met de verpleegkundige tussen. Ben heel benieuwd naar de logopediepraktijk. De website is helemaal Nederlands dus ben benieuwd of ze dan ook alleen met Nederlandstalige kinderen werkt of niet. Daarnaast ben ik heel erg benieuwd naar de verschillen met een praktijk in Nederland. Ik hoop dat ze me hier veel over kan vertellen. Hoe de logopedie hier op het eiland werkt etc. Interessant! Daarnaast was ik afgelopen dinsdag uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek bij een ander kinderdagverblijf genaamd Pedagogia. Ook een nieuw kinderdagverblijf. Het gesprek ging goed, was erg leuk. Twee leuke meiden die grote plannen hebben en stiekem eigenlijk op zoek zijn naar een logopedist om bij hun kinderdagverblijf aan de slag te gaan. Ze willen graag een multidisciplinair team. Mijn brief sprong er dus meteen uit. Ze zouden me dan als logopedist en als kinderleidster een baan aan willen bieden. Zou super zijn als dat lukt. Heb ik meteen me doel bereikt om echt als logopedist aan de slag te gaan. Einde van de week hoor ik of ik op een tweede gesprek mag komen. Ze gaven wel aan dat ze het leuk vonden dat ik een vlotte babbel heb en ze vonden dat ik goede voorbeelden en ideeën had. Even afwachten dus!
Helaas nog niets van het CDTC gehoord. Ga ze morgen maar een mailtje sturen of er al meer duidelijkheid is.
Ben erg tevreden over hoe het tot nu toe gaat, maar had afgelopen ook wel een besefmomentje dat het allemaal zo echt wordt nu. Laat natuurlijk ook een deel van me leven achter in Nederland. Familie en vrienden ga ik wel heel erg missen.
Verder gaat het goed met me. Het op mezelf wonen bevalt goed. Ik vermaak mezelf prima.
Wel wat last gehad van keelpijn de afgelopen week. Er schijnt hier een soort griep te heersen die op je keel slaat en dat kan erg lang duren. Bij mij begon het ook sinds ik eigenlijk op het eiland ben, maar het gaat nu beter. Helaas gisteren een stuk kies afgebroken tijdens het eten van en lekker koekje. Gelukkig geen last van en kan volgens de tandarts in Nederland geen kwaad als ik er pas in Nederland naar laat kijken. Dus ja, wordt een bezoekje aan de tandarts in Nederland..
Heb alweer een hoop beleefd afgelopen week. Zo hebben me buurjongens een stapel kratten bier buiten staan. Ik dacht al iets te horen in die kratten, maar durfde niet echt te kijken. Zat er later een kleine leguaan op en die kroop er snel weer in terug. Ook een zieke leguaan bij de parkeerplaats naast het huis gehad. Hij bewoog niet en at en dronk niets. Uiteindelijk heb ik de dierenbescherming gemaild en gevraagd wat ik moest doen. Het duurde even voordat ik reactie had dus had wat water over zijn snuit gegooid, maar gooide per ongeluk de halve beker over zijn hoofd, maar uiteindelijk kwam hij daardoor wel overeind en toen ik later weer ging kijken was hij weg. Las in de mail van de dierenbescherming dat je ze in een bad moet zetten met water, omdat ze oververhit zijn. Goed gehandeld dus! Helaas ook weer last gehad van een kakkerlak. Ik zat buiten met één van de buurjongens film te kijken. Omdat het een spannende film was, hadden we het licht buiten uitgedaan totdat hij overeind schoot van zijn stoel en iets voelde. Hij dacht dat het een kakkerlak was. We deden het licht aan en ja hoor een kakkerlak.. Daarna hebben we het licht maar aan gelaten.
Heb afgelopen week ook een paar online lessen Papiaments geleerd. Heb ook een soort woordenboekje aangeschaft. Heel handig! Kan ik ook meenemen naar het strand en bv daar wat leren. Maar ik begin komende dinsdag met een echte cursus Papiamentu. Krijg elke week een uur les in een groepje en dit 10 weken lang. Heb er wel zin in!
Dus veel bezig geweest met solliciteren en leren, maar ook op stap geweest. Een paar avonden gedanst als uitlaatklep. Naar de bioscoop geweest (jungle book) en vandaag even een dagje niets gedaan. Halve dag op het strand gelegen. Ik krijg al wat complimenten dat ik een lekker kleurtje begin te krijgen. Ook vallen me sproetjes heel erg op.
Heb sinds maandag nieuwe buren in de woning. Twee meiden uit Nederland die hier stage komen lopen. Eentje komt heel toevallig uit Capelle aan den IJssel. Vandaag met elkaar dus naar het strand geweest. Even een fotomomentje gehad bij de flamingo`s. Konden heel dichtbij komen. Mooie beesten!
Al met al gaan de dagen hier zo snel! Ongelooflijk! De tijd vliegt!
Komende week ga ik verder met solliciteren en het leggen van contacten en natuurlijk met het leren van de taal, want ik wil heel graag zo snel mogelijk aan het werk!! Tot nu toe ziet het er positief uit!
Oja en vanaf 7 mei ga ik een soort van verhuizen. Ik ga op twee honden passen in een luxe villa met zwembad. Supergaaf! Ik sprak een therapeut van de dolfijnentherapie tijdens een dansavondje en die vroeg of ik eventueel op het huis van haar ouders wil passen als ze weg zijn en dan voor de honden wil zorgen. Ik ben afgelopen zondag langs geweest om kennis te maken, het huis te zien en natuurlijk de honden even te zien. Wow, wat een groot en luxe huis! Supervet! Daarnaast hele aardige mensen die me nog wat tips hebben gegeven qua solliciteren en de honden waren zo lief! Ik verblijf in deze villa totdat ik weer naar Nederland vlieg (21 mei). Dat wordt genieten en heel veel knuffelen met de honden!
Nou, ik ga nog even genieten van wat lekkers en vandaag op tijd slapen zodat ik morgen fit ben voor de volgende meeloopdag op het kinderdagverblijf.
Zal jullie spoedig weer een uitgebreide update geven van mijn avonturen!

Live
Laugh
Love

Mariska

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Volg via dit reisdagboek mijn grote avontuur op mijn geliefde eiland Curaçao. Veel leesplezier!

Actief sinds 28 Feb. 2016
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 10102

Voorgaande reizen:

28 Februari 2016 - 31 December 2016

Curadise

Landen bezocht: