Happy holiday - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mariska Wijk - WaarBenJij.nu Happy holiday - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mariska Wijk - WaarBenJij.nu

Happy holiday

Door: Mariska van Wijk

Blijf op de hoogte en volg Mariska

13 April 2016 | Curaçao, Willemstad

Wat gaat de tijd toch snel! Het is hier 4 uur in de middag en ik geniet even van de airco in me kamer met een bachata muziekje op de achtergrond en kijk terug op een fijne eerste anderhalve week op het eiland. De afgelopen week heb ik genoten van een vakantie. Het afronden van me werk in Nederland heeft veel tijd en energie gekost dus een weekje vakantie is wel even lekker. Tijd om er op uit te gaan en het eiland weer te verkennen! Dat heb ik deze week zeker gedaan hoor.
Elke dag begint met een lach als ik tijdens het ontbijt een kaartje van familie of vrienden openmaak. Inmiddels staat er al een hele verzameling boven me bed. Echt superleuk en bedankt voor al jullie lieve en leuke berichtjes. Afgelopen week heb ik met het thuisfront en met een paar vriendinnetjes geskypt. Leuk om iedereen weer even live te zien en spreken!
Maar goed, tijdens het ontbijt bedenk ik vaak wat ik die dag allemaal ga doen. Ik ben afgelopen week naar een aantal mooie stranden geweest. Zo ben ik naar de grote knip geweest. Dat is helemaal aan de andere kant van het eiland dus heb ook al flink wat rondgereden met Suzie de tweede. Het uitzicht bij de grote knip blijft zo waanzinnig mooi! Oja en heel fout, ondanks dat het hier zo warm is, is het verrot koud om het water in te gaan. Heb veel moeite met doorkomen, maar uiteindelijk is het wel heerlijk. En nu na een aantal stranddagen/middagen gaat het steeds beter en sneller. Ook begin ik meer een kleurtje te krijgen en natuurlijk heb ik een sproetjes explosie. Tijdens mijn bezoekje aan het strand heb ik ook altijd mijn snorkelbril mee en kan ik ook even de onderwaterwereld bewonderen. Naast mijn bezoekjes aan het strand maak ik ook tijd vrij voor het huishouden. Dat hoort er ook bij nu ik op mezelf woon. Tussendoor een wasje doen of de afwas even wegwerken en natuurlijk boodschapjes halen. De buurjongens hebben ook al genoten van mijn kookkunsten. We hebben gezamelijk beef shanghai gegeten, dat smaakte heerlijk! Ook van de week een grote schoonmaak gehouden en alles echt even geveegd en gesopt. Me studio is nu helemaal fris en fruitig. Gelukkig geen kakkerlakken meer gehad na de eerste twee nachten. Spray nu regelmatig in de badkamer. Helaas is er wel een mug mijn studio binnengedrongen en die heeft me alweer behoorlijk wat keren geprikt, maar ik heb hem net doodgeslagen dus daar ben ik vanaf. Het valt nog mee met de muggen. Het heeft hier al een tijd niet geregend dus dat is wel fijn. Afgelopen weekend heb ik een klein beetje regen meegemaakt tijdens mijn bezoek aan het sheta boka park. Samen met de buurjongens naar de andere kant van het eiland gereden en een bezoek gebracht aan het sheta boka park. Zij waren daar nog niet geweest. Er stond veel wind dus we hadden hele hoge golven. Was heel spectaculair! Tijdens het maken van de foto`s werden we zeiknat, al het water waaide zo over ons heen. Was een leuke dag en de dag nog afgesloten met een lekkere cocktail. Die smaakte erg goed!
Van de week ook een paar keer naar Willemstad en het sea aquarium geweest. In Willemstad liggen veel mooie cruiseschepen en kon het niet laten om te winkelen en natuurlijk wat te kopen bij de victoria secret. Het sea aquarium blijft mijn favoriete plekje op het eiland. Het uitzicht op de zee en dan met de dolfijnen en al de gezellige mensen die ik er ken. Ik heb inmiddels ook alweer de schildpadden en haaien gevoerd bij animal encounter. Was wel weer even spannend om het water in te gaan, want ik blijf de vissen toch zo groot en toch wel eng vinden, vooral die grote roggen. Uiteindelijk viel het allemaal weer mee en was het superleuk!
Ik heb nog even navraag gedaan over mijn sollicitatie bij de dolfijnentherapie (CDTC) en medio april nemen ze een beslissing dus nog even afwachten, spannend! Ook even gedag gezegd tegen de baas van het sea aquarium. Hij herkende me nog en hij laat het me weten als hij nog iets voor me weet. Heel lief dat iedereen zo met me mee denkt. Natuurlijk afgelopen week ook weer een aantal avonden salsa/bachata/kizomba gedanst. Gisteravond nog en soms voelt het stiekem alsof ik alweer drie maanden op het eiland verblijf. Dat zei toevallig iemand gisteren tegen mij terwijl ik er nog maar anderhalve week ben. Deze week is mijn vakantie een soort van over en wil ik op zoek naar werk en op zoek naar een cursus Papiamentu. Maandag begon iets minder lekker, omdat ik de hele dag hoofdpijn had. Gelukkig trok het in de avond eindelijk weg en kon ik nog even genieten van een lekker ijsje. Ja, heb er een nieuwe verslaving bij en dat is baskin robbins. Ze verkopen daar echt onwijs lekker ijs. Van chocolade ijs met marshmallows tot cookie dough. Heerlijk!Wil ze allemaal proeven.
Gisteren en vandaag echt begonnen met solliciteren. Heb een aantal sollicitatiebrieven geschreven en verstuurd en ik heb een aantal mensen van bv logopediepraktijken gemaild met de vraag of ik mee kan lopen. Deze week staat echt in het thema van contact leggen en aan zoveel mogelijk mensen/instellingen laten weten dat ik op het eiland ben en ik werk zoek. Voor het meeste werk op het eiland is het van belang dat ik Papiaments spreek. Ik ben sinds gisteren begonnen met online lessen en ben me nog aan het verdiepen in een echte taalcursus. Die wil ik wel gaan volgen om de taal echt onder de knie te krijgen. Probeer al dagelijks mensen te groeten en aan te spreken in het Papiaments. Is wel een heel leuk taaltje!
Dus ja, ik vermaak me wel en natuurlijk tussendoor even genieten van het eiland door bijvoorbeeld lekker een smoothie te gaan drinken. Zo kan ik stiekem ook nog van vakantiemomentjes genieten.
O ja en als afsluiter.. Ik krijg net een mailtje binnen. Ik mag volgende week op gesprek komen bij één van mijn sollicitaties! Spannend!!
Het gaat om werk in de kinderopvang. Lijkt me heerlijk om snel weer aan de slag te gaan met kinderen om mij heen. Duimen dus!!
Ik ga weer aan de slag met een lesje Papiamentu. Ik spreek jullie snel weer!

Live
Laugh
Love

Mariska

  • 14 April 2016 - 08:31

    Wilma Van Wijk:

    Hoi Mariska,
    Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt
    Heel veel succes met solliciteren!!
    Groetjes Leen en Wilma

  • 14 April 2016 - 08:56

    Opa En Oma:

    Spannend zeg. Wij zullen zeker voor je duimen.
    Groetjes van Opa en Oma

  • 23 April 2016 - 20:46

    Yolanda:

    Fijn dat je t zo naar je zin hebt, en ik duim heel hard voor je hoor, leuk werk is erg belangrijk...Succes en een super tijd gewenst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Volg via dit reisdagboek mijn grote avontuur op mijn geliefde eiland Curaçao. Veel leesplezier!

Actief sinds 28 Feb. 2016
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 10114

Voorgaande reizen:

28 Februari 2016 - 31 December 2016

Curadise

Landen bezocht: